לימודים ללא פסיכומטרי

מבחן הפסיכומטרי הוא הרבה פעמים כידוע כרטיס הכניסה למגוון תארים בישראל כיום. יחד עם זאת מדובר על מבחן תובעני למדי ונראה שלא כל אחד רוצה או יכול להיבחן בו. אז האם זה אומר שאין אופציה ללימודים אקדמאיים בלעדיו? ממש לא. הנה כל האלטרנטיבות.

לא כל לימודים מצריכים פסיכומטרי

ציון הפסיכומטרי הנדרש לכל מסלול נקבע בעיקר בהתאם לביקוש ולמידת הקושי בלימודים ורבים לא יודעים שישנם לא מעט מסלולי לימוד שלא מצריכים פסיכומטרי כלל כל עוד עומדים בתנאים אחרים. כך למשל, אם יש לכם ממוצע בגרויות משוקלל של 112.5 תוכלו ללמוד פסיכולוגיה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית אם תעמדו ביתר תנאי הקבלה. אלו הן כמובן דוגמאות ספורות על קצה המזלג ויש עוד הרבה אופציות כאלו במגוון מוסדות לימוד בארץ.

האפשרות של מכינה קדם אקדמית

מוסדות רבים בישראל מכירים במגבלות של בחינת הפסיכומטרי ולא רוצים לפספס תלמידים טובים ושאפתנים ולכן מציעים אפשרות של מכינה קדם אקדמית שהיא בעצם שנת לימוד עם חומרי בסיס לקראת לימודי התואר. מי שיעבור את המכינה בהצלחה יוכל להתקבל לאחר מכן ללימודים מבלי צורך לעשות פסיכומטרי. האפשרות הזו קיימת במגוון תארים ומסלולי לימוד לרבות לימודי עיצוב תעשייתי, לימודי הנדסה, תארי מדעי הרוח ועוד.

ועדת חריגים

ככלל, אם הפסיכומטרי הוא דרישה אז אין מנוס מלעשות אותו, אבל חשוב לזכור כי המוסדות השונים מאפשרים חריגות במקרים מסוימים. אם אתם רוצים להתקבל לתואר מסוים ולא מצליחים בגלל מחסום הפסיכומטרי, אל תהססו לפנות בערוצים שונים אל מוסדות הלימודים ולבקש לבחון את האפשרות להקלה או חריגה. נציגי מוסדות רבים מעריכים את הנחישות והרצון להתקבל ללימודים וישמחו להציע חלופות אפשריות ולסייע לכם להתקבל ללימודים.