עצות כלליות לקורס פסיכומטרי

לפני שניגשים לבחינה הפסיכומטרית כדאי לדעת שישנה חשיבות מיוחדת לאופן שבה ניגשים ללימוד. גם אנשים שעברו בחיים לא מעט סוגים של בחינות לא נתקלו, במרבית המקרים, בבחינה הדומה במבנה ובאופי לזה של בחינת המיון הזאת למוסדות להשכלה גבוהה.
כדי להצליח בבחינה כדאי לעשות שימוש באסטרטגיות שונות של למידה, בין אם בוחרים בלימוד במסגרת קבוצה ובין אם בוחרים בלימוד באופן עצמאי. למעשה, רבים מהנבחנים רואים לנכון לעשות את הצעד הראשון בדרך להצלחה באמצעות פנייה לגורם בלתי תלוי שמסוגל להציע יעוץ אישי בתחום הבחינה הפסיכומטרית. גורם מייעץ שכזה יכול לסייע בקבלת החלטה בדבר אופן הלימוד היעיל ביותר מבחינה אינדיבידואלית.
לימוד מסוגים שונים
ישנן דרכים שונות ומגוונות להצליח בבחינה הפסיכומטרית. עבור חלק מהנבחנים הלימוד היעיל ביותר יהיה באמצעות השתתפות בקבוצת לימוד במסגרת מוסדות הלימוד להכנה לבחינה הפסיכומטרית. אנשים כאלה מקבלים באופן כזה מוטיבציה גבוהה יותר והם נהנים מההפריה של הקבוצה. אצל אנשים אחרים המצב עשוי להיות הפוך בתכלית ולהם עדיף לשקול לימודים באופן עצמאי, להיעזר במורה מקצועי פרטי או בלימוד בקבוצה קטנה באופן מיוחד. בין אופני הלימוד כדאי לשלב גם –
• שימוש בספרים – בין אם לומדים באופן עצמי, עם מורה פרטי או בקבוצה, חשוב לעשות שימוש מיטבי בספרי לימודי ייעודיים. במידה ובוחרים בלימוד בקבוצה במוסד שמספק הכנה לבחינה יסופקו בדרך כלל ספרים שהם פרי פיתוחו של בית הספר. יחד עם זאת חשוב לזכור שניתן בהחלט לרכוש ספרי הכנה באופן עצמאי ופרטי, ועדיף לבחור בגרסאות החדשות שכוללות שינויים עדכניים אפשריים במבנה הבחינה.
• קובצי בחינות – מלבד ספרים לתרגול ישנם גם קבצים של בחינות לדוגמא שכדאי מאוד לפתור. לפחות את חלקם מומלץ לפתור תחת אילוץ של זמן ובקבוצה. כך נוצרת הרגשה דומה לזו של בחינה מציאותית.
• שימוש בכרטיסיות – אנשים רבים זוכרים טוב יותר דברים שהם מסכמים או רושמים על גבי כרטיסיות. שיטה זו, שהייתה טובה ללימודים בתיכון, יכולה להצליח גם ללימודים לקראת הבחינה הפסיכומטרית.
• אמצעים מקוונים – פורומים, קטעי ווידאו וטיפים נוספים ניתן למצוא ברחבי רשת האינטרנט. חלק ניכר מחומרי העזר זמין רק לנרשמים לבתי הספר להכנה לקראת הבחינה.
נזכיר, שכדי להפוך את הלימוד ליעיל יותר כדאי לתכנן בצורה נכונה את המשאבים – הן הכספיים והן במונחי זמן. לכן, פנייה לקבלת ייעוץ מקצועי בתחום, מאת יועץ שמכיר את מוסדות הלימוד השונים, את דרכי הלימוד השונים ואת הדרכים להצליח בבחינה, יכולה להיות דרך חכמה לפעול חכם ולהצליח יותר.

למידע נוסף:

עופר אלשיך – טוויטר, עופר אלשיך