מתי ציון פסיכומטרי מתחיל להיחשב גבוה ?

לפני שנבין מתי ציון הפסיכומטרי נחשב גבוה, חשוב קצת להבין ממה הציון מורכב.

לכל אחד מהתחומים בבחינה הפסיכומטרית יש משקל שונה בחישוב הציון הסופי. מטלת הכתיבה מהווה 10% מציון הבחינה, 2 פרקי חשיבה מילולית מהווים 30% מציון הבחינה, 2 פרקי חשיבה כמותית מהווים 40% מציון הבחינה ושני פרקי האנגלית מהווים 20% מציון הבחינה. לכל אחד מהתחומים ציון פנימי העומד בפני עצמו. ציון מטלת הכתיבה נע בין 1-6, ציון הפרקים נע בין 50-150 וציון הבחינה הפסיכומטרית נע בין 200- 800.

גם אם נחבר את כל הציונים של כל התחומים, עדיין לא נגיע לציון 800. בשונה מבחינות אחרות, הבחינה הפסיכומטרית הינה בחינה יחסית. כלומר, הציון הסופי נקבע באופן יחסי לפי כל הניגשים לאותה בחינה.

מה זה אומר?

המשמעות היא שבתור כאלה הניגשים לבחינה הפסיכומטרית, המטרה שלנו היא לאסוף כמה שיותר תשובות נכונות, באופן יחסי לשאר הניגשים לבחינה. כלומר, האדם שיצליח לענות על כמות השאלות הגבוהה ביותר, יקבל את הציון הגבוה ביותר שהוא 800.

במצבים בהם אנו מרגישים כי ניגשנו לבחינה והיא קשה לנו, אז כנראה שגם לשאר הנבחנים הבחינה קשה וזה יכול כמובן רק לעודד אותנו.

מה שחשוב זה שנצליח כאמור לאסוף כמה שיותר תשובות נכונות.

לכן, התשובה לשאלה מתי הציון נחשב גבוה, תלוי במשתנים נוספים ולא רק באיך הציון משוקלל.

כמובן שציון גבוה תלוי במסלול המקצועי בו אתם מעוניינים להשתלב וציון גבוה לרפואה הוא לא אותו ציון גבוה לכלכלה או משפטים. יחד עם זאת, מי שעובר ציון של 580 בפסיכומטרי, יוכל להתחיל להשתלב בחוגים שהם יותר לכיוון האומני ומי שעובר ציון של 680 יוכל להשתלב במקצועות הריאליים.

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – ביזפורטל
יורם קראוס – mako
יורם קראוס – ישראל היום