מדריך פסיכומטרי? חשוב שתדע כמה פרקטיקות בהנחיית קבוצות

תפקידו של מדריך פסיכומטרי, הוא להנחות וללמד סטודנטים לקראת הבחינה הפסיכומטרית, בכדי שיקבלו את הציון גבוה ביותר. בכדי להצליח בהדרכה ובהנחייה, יש להשתמש בשיטות לימוד יעילות תוך מתן כלים שונים ומגוונים שעיקרם הוא להפוך את חווית הלמידה לקלה יותר.

 

בחינה פסיכומטרית- על מה ולמה?

פעמים רבות, בחינה פסיכומטרית היא תנאי הכרחי ללימודים ברוב מסלולי הלימוד של המוסדות האוניברסיטאיים להשכלה גבוהה. ככל שמסלול הלימוד נחשב יוקרתי יותר והדרישה אליו גדולה יותר בהשוואה אל מסלולים אחרים באותו המוסד, כך גם ציון הפסיכומטרי שיידרש יהיה גבוה יותר. חשוב לציין שלמרות שציון של בחינה זו מהווה רק אחד מהפרמטרים שמרכיבים את תנאי הקבלה, הוא נושא משקל גדול יותר ברוב החוגים בהשוואה אל שאר הפרמטרים. נכון לשנת 2014 בישראל, כל אדם שמעוניין ללמוד בחוג יוקרתי חייב בציון פסיכומטרי גבוה. דבר זה יוצר תחרות ומוביל אנשים לקורסי הכנה לפסיכומטרי כאשר הדגש הוא על אותם מדריכי פסיכומטרי שהצליחו להוביל את הקבוצה שלהם להישגים הגבוהים ביותר בבחינה. כאן נכנס לתמונה גם תחום הנחיית הקבוצות.

 

מנחים את הקבוצה במקצועיות

מדריך פסיכומטרי חייב להיות בעל יכולות גבוהות, סובלני, בעל ידע, להכיר את מבנה הבחינה הפסיכומטרית ונקודות התורפה של כל תחום בבחינה, לגלות יחס אדיב לתלמידיו ולעמוד בכל התנאים של המוסד או העסק דרכו הוא מועסק. אך האם זה הכל? האם כל אלו מהווים את הנוסחה המנצחת לציון פסיכומטרי גבוה? התשובה היא לא. הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך לדעת כל מדריך פסיכומטרי, הוא איך להנחות את הקבוצה שלו. זוהי הסיבה שמדריכים רבים נרשמים אל קורסים מקדימים שעוזרים להם להבין כיצד הם יכולים להעביר לסטודנטים את החומר בצורה היעילה ביותר ולהנחות אותם בצורה הטובה ביותר. המטרה העיקרית של הנחיית קבוצות היא ללמד אנשים כיצד הם יכולים לעזור לאחרים להוציא מעצמם את הטוב ביותר, אם מבחינת ידע, אם מבחינת כישורי למידה ואם מבחינת יישום של מיני פרמטרים.

 

הנחיית קבוצות- היתרונות

מדריך פסיכומטרי שמעוניין להנחות את הקבוצה שלו בצורה היעילה ביותר, בוודאי ישמח לשמוע שניתן ללמוד את התחום או לעבור הכשרה מסודרת שתעזור לו במטרה זו. הכשרה או קורס הדרכה והנחייה של קבוצות יאפשרו למדריך ללמוד מהי קבוצה, מהי חשיבה קבוצתית וכיצד היא יכולה לתרום להצלחה של יחידים. עוד ניתן ללמוד כיצד ניתן ליצור חוזה בלתי כתוב שעיקרו תיאום ציפיות של הסטודנטים מהמדריך ושל המדריך מהסטודנטים, כיצד להתמודד עם סוגים שונים של התנגדויות כתוצאה מקשיי הסטודנטים בתהליכי הלמידה, למידת פרקטיקות שונות להנחיית קבוצות, כיצד לבנות את אמון הקבוצה במדריך, מה שיאפשר לסטודנט להסתמך על טכניקות הלמידה השונות אותם הוא מציע כמו גם ההצלחה בקבלת ציון גבוה בפסיכומטרי ועוד.

לקריאה נוספת:

עופר אלשיך – טוויטר, עופר אלשיך